میدان نقش‌ جهان اصفهان در صدر میدان‌های مهم دنیا
نوشته شده توسط :

پس از اعتراضات مردمی در میدان تقسیم استانبول و میدان تحریر در قاهره، مجدداً قدرت میدان‌ها در اعتراضات مردمی برجسته شد. مکان‌های عمومی معمولاً جایی برای بازتاب نارضایتی‌های اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شده است.

در این گزارش ۱۰ میدان عمومی که از لحاظ اقتصادی، سیاسی، تفریحی و زیبایی در دنیا بهترین هستند، نشان داده می‌شود:

۱۰- میدان تحریر؛ قاهره-مصر

میدانی در تقاطع چهار خیابان که توسط مؤسسه‌های مهم اقتصادی و سیاسی احاطه شده است. پیاده‌روهایی از زیرگذر پل تراموای این میدان کار را برای عبور و مرور افراد آسان کرده و ترافیک سنگینی معمولاً در این میدان مشاهده می‌شود.

میدان تحریر (التحریر) قاهره

۹- میدان تایمز؛ نیویورک-آمریکا

میدان تایمز نیویورک شلوغ‌ترین میدان دنیاست که هیچ‌گاه آرام و خلوت نیست. دیدن این میدان تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود.

میدان تایمز نیویورک

8- میدان پلازاکاسکو لیما
این میدان که در رتبه هشتم جهانی قرار دارد، در شهر تاریخی "لیما" پایتخت پرو واقع است که پایتخت اداری " سیاسی " نظامی امپراتوری اینکاها (حکومت پرو) در گذشته به شمار می آمد. 
میدان پلازاکاسکو لیما
 
7- میدان بازار کراکوف
 این میدان که به عنوان هفتمین میدان جهان شناخته می شود در کشور لهستان و شهر قدیمی کراکوف واقع شده است. این میدان بزرگترین میدان شهر در قرونه وسطی به حساب می آمد. میدان اصلی یک محیط مستطیلی است که احاطه شده با خانه های تاریخی، کاخ ها و کلیساهاست.
میدان بازار کراکوف
 
6- میدان فدراسیون ملبورن
 این میدان که یک مهندسی معماری عالی محسوب می شود در رده ششم قرار دارد. این پروژه بزرگ در مرکز شهر ملبورن استرالیا واقع شده است.
میدان فدراسیون ملبورن
 
5- میدان سن پیر واتیکان
میدان برگی درست روبروی کلیسای سن پیر در دولت شهر واتیکان است. سن پیرو به گونه ای طراحی شده تا بیشترین تعداد مردم بتوانند مراسم برکت دادنِ پاپ را که از میانه نمای کلیسا یا از پنجره کاخ واتیکان انجام می دهد به راحتی ببینند.
  میدان سن پیر واتیکان
 4- میدان ترافالگار لندن
یکی از اصلی ترین و مشهورترین میدان های شهر لندن است که البته از جاذبه های توریستی این شهر هم به شمار می آید. این میدان در سال 1845 ساخته شده و به مناسبت بزرگداشت پیبروزی در نبرد ترافالگار چنین نام گذاری شده است. شهرت میدان ترافالگار به دلیل وجود حوضچه و فواره هایی است که در میان آن قرار گرفته، کبوتران نیز دیگر عامل شهرت آن بودند که بازدیدکنندگان برای دانه دادن به آنها به اینجا می آمدند.
میدان ترافالگار لندن
 
3- میدان سرخ مسکو
این میدان در مسکو، پایتخت روسیه قرار دارد. در این میدان، کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارند و بسیاری از خیابان های اصلی مسکو به این میدان منتهی می شوند.
میدان سرخ مسکو
 
2- میدان پیازا دل کامپو
در کشور ایتالیا و از مراکز تاریخی این کشور به حساب می آید و به عنوان یکی از بزرگترین میادین قرون وسطی در اروپا در نظر گرفته شده است. این میدان در سراسر جهان به دلیل زیبایی و یکپارچگی معماری مشهور است.
میدان پیازا دل کامپو
 
1- میدان نقش جهان اصفهان
میدان امام (ره)؛ این میدان در مرکز شهر اصفهان واقع است و در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی قاپو، مسد امام، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها، دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده است که عموما جایگاه عرضه صنایع دستی اصفهان می باشند. میدان نقش جهان در تاریخ 8 بهمن 1313 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 1358 نخستین اثر ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید. توریست و جهانگردی نیست که به این میدان بیاید و از تماشای زیبایی آن، تعجب نکند؛ ضمن اینکه در عصر ماشینی حاضر، شما همچنان می توانید سوار بر درشکه ای شوید و این میدان را چرخ بزنید.
میدان نقش جهان اصفهان

 




:: موضوعات مرتبط: عکس ها , عکس های طبیعت , عکس های منتخب , عکس های جدید باکیفیت hd , ,
:: برچسب‌ها: 10 میدان دیدنی جهان , میدان نقش جهان اصفهان , میدان پیازا دل کامپو , میدان سرخ مسکو , میدان ترافالگار لندن , میدان سن پیر واتیکان , میدان فدراسیون ملبورن , میدان بازار کراکوف , میدان پلازاکاسکو لیما , میدان تایمز؛ نیویورک-آمریکا , میدان تحریر؛ قاهره-مصر , میدان نقش‌ جهان اصفهان در صدر میدان‌های مهم دنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
sali در تاریخ : 1393/6/4/goldanpic - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: